Bilgisayar Bilimcisi Gibi Düşünmek

GÜNCELLEME: Bilgisayar Bilimcisi Gibi Düşünmek: Python ile Öğrenme 3. baskı Özhan Fenerci tarafından çevriliyor.

Bilgisayar Bilimcisi Gibi Düşünmek: Python ile Öğrenme 2. baskının Türkçe çevirisini uzun bir zamandan sonra bitirdim. 3 Ekim 2008'de başlamıştım, araya
giren bir çok iş ve nedenden dolayı 9 Şubat itibariyle bitirdim. Tam bitirdim de sayılmaz aslında, önsöz, giriş, gasp, dizin bölümleri çevrilmeden duruyor. Fırsat bulunca onları da çevireceğim. Yine de yararlı olacağına inanıyorum, Türkçe bir kaynak olarak. Çevirinin PDF haline de aynı sayfadan ve bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Çeviriyle ilgili, kitapla ilgili her türlü düşüncenizi bana iletmeyi unutmayın. Yanlışlar, anlaşılmayan yerler, kötü çeviriler gibi. Bunların çevirinin iyileştirilmesi anlamında yararı olacaktır. Kitabın Python öğrenmek isteyen ve Türkçe bir kaynaktan yararlanmak isteyen herkese yararlı olmasını diliyorum.

Ek bağlantıları paylaşıyorum:
http://www.slideshare.net/tekrei/bilgisayar-bilimcisi-gibi-dnmek-python-ile-renme
https://docs.google.com/open?id=0B6Q0hgaZhD5KMTJlNGU1MTItMDgzNS00YWM3LThkZDYtZDg5NDIyY2M3Nzgy
 

11 yorum:

Rahman Çağdaş TURHAN dedi ki...

python öğrenmek için kaynak taraması yaparken sizin post'unuzu gördüm.Pdf 'ini indirip okumaya başladım.Çeviri için çok teşekkürler.Okumayı bitirdiğimde düşüncelerimi paylaşacağım...

Adsız dedi ki...

Bu aralar python öğrenme eğiliminde olan bir kişi olarak teşekkür etmek isterim.

Elinize sağlık...

Ahmet B dedi ki...

tebrikler ciddi bir iş çıkarmışsınız.

Cagdas dedi ki...

Viva GNU! Çok teşekkürler, elinize emeğinize sağlık.

http://niyaziates.blogspot.com.tr/ dedi ki...

teşekkürler. elinize ve emeğinize sağlık , bu haberi facebookdaki grubumuzda paylaştım.Teknik Dersler / Python ve Ruby Uygulamaları

Rahman Çağdaş TURHAN dedi ki...

okumayı dün bitirdim ama yorum yazmaya yeni fırsat buldum.Bir solukta okunabilecek bi ürün çıkmış ortaya öncelikle teşekkür ve tebrik ederim.Özellikle programlamaya yeni başlayacaklar için çok iyi bir kaynak.Bunun yanında programlamayı bilenler için Python syntax'ını ve özelliklerini öğrenebilecekleri bir kaynak olmuş.Python'u bu kitap sayesinde ileri seviyede olmasa da öğrendim diyebilirim...Eleştireceğim tek nokta; terimlerin tümüyle türkçeye çevrilmesi.Bence recursive,dictionary,stack vs gibi terimler orijinal haliyle kalsa daha iyi olurdu.Başka eleştirecek bi şey bulamıyorum.Elinize sağlık :)

T. E. Kalaycı dedi ki...

Merhaba,

Yorumlar için teşekkürler.

Türkçe karşılıkları kullanmanın, bu ilginç gelen terimlerin bir aşinalık yaratması ve herkesin anlayabildiği bir hale gelmesi açısından oldukça önemli olduğunu düşünüyorum. Bu noktada da elimden geldiğince her ortamda o Türkçe karşılıkları tercih ediyorum. Bazen anlaşılmaz olabiliyorlar, ama kullanımlarında ısrarcı olduğumuz sürece kendi bilişim terimlerimizi yaratacağımız kesindir. Yine de belki çevirinin sonunda bir Türkçe-İngilizce karşılıklar sözlüğü yararlı olurdu.

Enis K. dedi ki...

Link çalışmıyor.
Bir öneri olarak, scribd gibi bir siteden daha sağlıklı dağıtımı yapılabilir.

emeğinize sağlık.

T. E. Kalaycı dedi ki...

Merhaba,

İlginiz için teşekkürler. Ek bağlantılar ekledim.

İyi çalışmalar

Unknown dedi ki...

Teşekkürler ama...

Merhaba,
Çevirinizi bazı hatalarla okuyordum ama genel olarak bakarsak çok iyi bir kaynak.

Lakin söylemeden edemeyeceğim bir düzeltme gereği duydum, bu bir yanlış değildir. 4.13.8(İngilizce çeviriye göre 4.13.9) pause() kısmındaki kod, update_when('key_pressed') ile değiştirilmesi gerekmekte çalışabilmesi için.
Kaynağa şuradan ulaşabilirsiniz :
www.openbookproject.net/thinkcs/python/english2e/ch04.html

Bu projeniz için teşekkürlerimi sunarım.
Saygılarımla.

T. E. Kalaycı dedi ki...

Teşekkürler, çevirinin yeni sürümünü çıkardığımda bu yorumları dikkate alacağım.